Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje fachowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(9)
tylko na miejscu
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Nowy Sącz
(2)
Czytelnia Nowy Sącz
(2)
Wypożyczalnia Gorlice
(2)
Wypożyczalnia Nowy Targ
(2)
Wypożyczalnia Limanowa
(2)
Wypożyczalnia Rabka
(2)
Autor
Bukowczan Wanda
(2)
Fluda-Krokos Agnieszka (1981- )
(1)
Guerrero van der Meijden Jadwiga
(1)
Janik Beata
(1)
Janik Beata (pedagog)
(1)
Kamocki Janusz (1927-2021)
(1)
Kawoń-Noga Dagmara
(1)
Krawczyńska-Zaucha Tatiana
(1)
Malinowski Maciej
(1)
Maroszek Piotr
(1)
Nawracka Monika J
(1)
Wójcik Magdalena (bibliotekoznawca)
(1)
Ślusarek Marta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
Biblioteki pedagogiczne
(3)
Nauczanie
(2)
Akademia Krakowska
(1)
COVID-19
(1)
Cieciszowski, Kacper Kazimierz (1745-1831)
(1)
Etyka
(1)
Filologia polska
(1)
Filozofia (przedmiot szkolny)
(1)
Fizjokratyzm
(1)
Folklor
(1)
Grupy etniczne
(1)
Język polski
(1)
Język polski jako obcy
(1)
Kanonicy
(1)
Kapituła Katedralna (Kraków)
(1)
Kołłątaj, Hugo (1750-1812)
(1)
Książki
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura
(1)
Masoneria
(1)
Międzykulturowość
(1)
Naturalizm
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczyciele
(1)
Norma językowa
(1)
Opatrzność Boża
(1)
Politycy
(1)
Promocja czytelnictwa
(1)
Refleksyjność
(1)
Sejm Wielki
(1)
Szkolnictwo
(1)
Transkulturowość
(1)
Uczniowie
(1)
Usługi biblioteczne
(1)
Użytkownicy bibliotek
(1)
Wychowanie
(1)
Zbiory biblioteczne
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1701-1800
(2)
1801-1900
(2)
1901-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Diecezja krakowska (obszar)
(1)
Koniusza (woj. małopolskie, pow. proszowicki, gm. Koniusza)
(1)
Krzyżanowice (woj. małopolskie, pow. bocheński, gm. Bochnia)
(1)
Mielec (woj. podkarpackie)
(1)
Pińczów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Tuczępy (woj. świętokrzyskie, pow. buski, gm. Tuczępy)
(1)
Wołyń (Ukraina ; kraina historyczna)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Biografia
(1)
Poradnik
(1)
Poradnik językowy
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Językoznawstwo
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Religia i duchowość
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Publikacja prezentuje platformę wymiany doświadczeń, wiedzy i dobrych praktyk wśród bibliotekarzy pracujących w bibliotekach pedagogicznych, edukatorów medialnych. Służy integracji środowiska praktyków i teoretyków, umacnianiu instytucjonalnej i branżowej współpracy oraz podnoszeniu kompetencji zawodowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Nowy Sącz
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. cz77151/XXVIII (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy filozof psuje młodzież, a zatem – tym bardziej – dzieci? Na taki zarzut, sformułowany w Atenach przeciwko Sokratesowi niemal dwa i pół tysiąca lat temu, odpowiada niniejsza książka, pokazując, że szeroko rozumianą filozofią klasyczną można zainteresować, a przede wszystkim rozwinąć najmłodszych. Jak psuć dzieci Platonem i Boecjuszem to głos w trwającej na Zachodzie od lat 70. XX w. i budzącej w Polsce rosnące zainteresowanie debacie nad filozoficzną edukacją dzieci. Autorka dyskutuje metodologię wiodącego nurtu „filozofii dla dzieci”, a zarazem czerpie z bogactwa filozofii i kultury klasycznej oraz klasyków literatury dziecięcej, by pokazać, jak w czasach coraz szybszego tempa wymiany informacji w pełni rozwinąć potencjał myślenia dziecka. Czytelnik odnajdzie w tej książce części teoretyczną oraz praktyczną – ta ostatnia zawiera 99 scenariuszy lekcyjnych, z których skorzystać może nauczyciel filozofii, etyki, historii, kultury klasycznej, a także polonista, wychowawca oraz rodzic. Wartość zaproponowanego tu podejścia została potwierdzona nie tylko wysokimi wynikami osiąganymi przez uczniów na egzaminach państwowych, ale także widocznym wzrostem ich kompetencji argumentacyjno-logicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50083 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Ogólnopolskie Forum Bibliotek Pedagogicznych ; nr 4)
W publikacji autorzy podejmują próbę odpowiedzi na pytanie, czego dzisiaj współczesny człowiek oczekuje od biblioteki, gdy ma w kieszeni smartfon przepelniony informacjami. Największa zmiana w funkcjonowaniu biblioteki widoczna jest w sposobie jej działania. Biblioteki nie są już definowane jako książnice, ale również, a może przede wszystkim, jako miejsca, które udostępniają przestrzeń do spędzania czasu z książką, a także do rozgrywek gier planszowych, organizujące ciekawe zajęcia edukacyjne, czy literackie i historyczne gry terenowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74999, 75000 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Otaczający nas świat zmienia się w zawrotnym tempie. Globalizacja, cyfryzacja i nieograniczony dostęp do wiedzy wcześniejszych pokoleń są zupełnie nowymi doświadczeniami ludzkości, które nigdy wcześniej nie istniały.
Taka rzeczywistość stawia przed edukacją zupełnie nowe wyzwania. Kształcenie i wychowanie powinny przygotować dzieci nie tylko do „radzenia sobie” w rzeczywistości XXI w., ale przede wszystkim do świadomego wzięcia odpowiedzialności za otaczający nas świat; nie tylko do posiadania wiedzy, ale do jej interioryzacji i wyciągania wniosków na przyszłość; nie tylko podporządkowywania sobie świata, ale przede wszystkim do zrównoważonego współuczestniczenia w życiu planety jako całości.
Ta książka jest propozycją naprawy systemu kształcenia w różnych jego aspektach. Wytycza nowe kierunki rozwoju szkolnictwa w XXI w. i wskazuje adekwatne strategie nowoczesnego zarządzania. Zaprasza do tworzenia otwartej, włączającej edukacji od nowa, na podstawie świadomego wyciągania konstruktywnych wniosków z przeszłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74359 (1 egz.)
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.014-043.86 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33450 (1 egz.)
Wypożyczalnia Rabka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 371.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowana do druku książka jest opracowaniem rzetelnym, ważnym i nośnym społecznie. Spełnia wszystkie wymagania stawiane pracom naukowym, choć sama w sobie jest ujęciem popularnym, przeznaczonym dla szerszego kręgu odbiorców. Z myślą o nich autor postarał się o język przystępny, atrakcyjny stylistycznie, nietrudny w lekturze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81`0:811.162.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50608 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe w Glottodydaktyce : studia lingwistyczne i pedagogiczne ; nr 4)
Kultura i kultury przykuwają uwagę wielu osób, nie tylko profesjonalnie zajmujących się naukową refleksją nad nimi, lecz także tych, które na co dzień spotykają się z różnorodnością. Kiedy dochodzi do spotkań z Innym/Inną bądź Obcym/Obcą, gdy zaczynają się rozmowy czy obserwacje (szerzej: interakcje) w kontakcie osobistym, ale i zapośredniczonym ? np. poprzez film, książkę, media ? odbywają się swoiste spotkania z odmiennością i różnorodnością. Powstają pytania, na które odpowiedzi można szukać, korzystając z dokonań wielu dyscyplin naukowych. Refleksja nad kulturą i kulturami ? zarówno ogólna, jak i szczegółowa ? sprawia, że to, co do tej pory mogło wydawać się jedyne słuszne, niejako przyrodzone, wyjątkowe i naturalne, w spotkaniu z Innym/Obcym bądź Inną/Obcą traci swą oczywistość, niepodważalność i jednoznaczność. Co warte podkreślenia, by spotkać Innego/Inną czy Obcego/Obcą, nie trzeba udawać się w daleką podróż (notabene, czy są jeszcze takie?), nie trzeba przeprowadzać długich badań terenowych z dala od domu, bowiem tą przestrzenią do eksploracji mogą stać się przestrzenie rozumiane metaforycznie, w których bywamy codziennie, które znamy i które tylko z pozoru są oczywiste. Taką przestrzenią refleksji nad kulturami może też stać się nauczanie i uczenie się języków obcych . Warto przy tym pamiętać, że kultura jako przedmiot dogłębnej analizy z wykorzystaniem narzędzi np. socjologicznych czy antropologicznych jest wciąż często terra incognita. Nie bez znaczenia pozostaje kontekst powstania poniższej pracy. Europa ? jako przestrzeń geograficzna, projekt instytucjonalny w obrębie zarówno wspólnoty, jak i państw narodowych ? to miejsce kontaktów i spotkań osób z różnorodnymi biografami językowo-kulturowymi, pochodzącymi z wielu społeczności, z wielu krajów ? nie tylko europejskich, lecz także posługujących się różnymi językami, np. tureckim, arabskim, perskim, hindi, wietnamskim. W efekcie migracji dochodzi do kontaktów pomiędzy osobami reprezentującymi różne światopoglądy, religie, wyznania oraz style życia ? w tym np. sposoby uczenia się. Widoczne są nadto również procesy potocznie nazywane ?globalnymi? czy ?globalizacją?. Celem poniższej książki, która powstała na bazie doktoratu, jest refleksja nad rolą kultury i kultur w nauczaniu oraz uczeniu się 3 JO. Pragnę wziąć udział w refleksyjnej dyskusji nad procesem glottodydaktycznym i jego uwarunkowaniami, tzn. wpływem decyzji, opinii, wyborów, preferencji, stereotypów, a także niesformułowanych postaw i wierzeń, wartości oraz wiedzy ukrytej. Cel pracy jest realizowany poprzez krytyczny opis osiągnięć związanych z N/U w zakresie kultury sensu largo (interdyscyplinarne ujęcia kultury, międzykulturowość i transkulturowość) w odniesieniu do JO ? w tym języka polskiego jako obcego. Główną perspektywą badawczą stała się refleksyjność. Całości dopełnia opracowanie sześciu wybranych wywiadów, które przeprowadziłam w ramach badań jakościowych; przy czym to właśnie one umożliwiły mi ukazanie przydatności badań jakościowych oraz podejścia interpretatywnego, a zarazem wyjaśniającego w praktyce osób nauczających.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Rabka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811.162.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Ogólnopolskie Forum Bibliotek Pedagogicznych ; nr 6)
Książka. Stan umysłu – tytuł wyjątkowy, bo i rok szczególny. Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. Hugona Kołłątaja w Krakowie, organizator Nowego Ogólnopolskiego Forum Bibliotek Pedagogicznych (NOFBP), w 2022 roku obchodzi setną rocznicę istnienia. Na historię każdej biblioteki składają się przede wszystkim ludzie i książki, dlatego w związku z jubileuszem postanowiono podczas Forum podjąć rozważania na temat roli książki w życiu człowieka. Główne obszary tematyczne sformułowane w zaproszeniu objęły: zagadnienia ogólne i teoretyczne dotyczące książki, problematykę roli i funkcji książki w życiu człowieka, praktyczne aspekty pracy z użytkownikiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Nowy Sącz
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. cz77183/XXVIII (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zasięgi polskich grup etnograficznych / Janusz Kamocki. - Kraków : Fundacja Centrum Dokumentacji Czynu Niepodległościowego : Wydawnictwo Księgarnia Akademicka, 2021. - 203 strony, [1] karta tablic złożona luzem : fotografie, ilustracja, mapa, portrety, errata ; 21 cm.
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie dotychczasowej wiedzy o zróżnicowaniu polskiej kultury ludowej - czyli o polskich grupach etnograficznych, które powstały i rozwijały się na terenach Małopolski, Śląska, Mazowsza, Wielkopolski, Pomorza i w centrum sieradzko-łęczyckim o nieustalonej jeszcze nazwie pierwotnej, czyli na obszarze zamieszkiwanym przez sześć podstawowych grup plemiennych, które wytworzyły naród polski, jak również o Polakach kresowych i o aktualnie powstających nowych grupach osadniczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34348 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej